سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاندارد رنگ بندی کابل ها در شبکه پسیو

 

پسیو شبکه یکی از فرایند های بسیار مهم در ایجاد زیرساخت شبکه است. این فرایند نیاز به تجهیزات مختلفی دارد که هر یک از این تجهیزات کارکردهای مختلفی که دارند سبب می شوند تا شاهد ایجاد یک شبکه دقیق ، اصولی و حرفه ای باشیم.

 برای آشنایی بیشتر با تجهیزات شبکه پسیو اینجا کلیک کنید. در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه، یعنی کابل رفته و در رابطه با استانداردهای رنگ بندی آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با سایت نت یک همراه باشید تا نگاهی به کابل های شبکه بیاندازیم.

رنگ بندی کابل های شبکه

کابل ها یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه به حساب می آیند. در واقع این کابل ها هستند که باعث ایجاد شبکه شده و تجهیزات مختلف را به یکدیگر وصل می کنند و اگر کابل ها به شیوه درست، اصولی و استاندارد به یکدیگر متصل نشده باشند، نمی توانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و جلوی ارتباط تجهیزات با یکدیگر گرفته شده و شبکه فعال نخواهد شد.

 برای کارکردن با کابل ها، استاندارد رنگ بندی مشخصی تعریف شده است و افرادی که قصد پسیو شبکه را دارند، باید بتوانند از این استانداردها شبکه استفاده کرده و شبکه خود را به وجود آورند.

در داخل هر کابل شبکه می توان 8 رشته سیم با رنگ بندی های گوناگون را مشاهده کرد. این رشته سیم ها به رنگ های نارنجی، سفید نارنجی، آبی، سفید آبی، قهوه ای، سفید قهوه ای، سبز و سفید سبز است. نکته بسیار مهم این است که فارغ از تمامی استانداردهای موجود برای رنگ بندی کابل ها و پانچ سیم ها، اگر دو سر یک کابل را با بر اساس یک ترکیب مشخص و مشابه به تجهیزات متصل کنیم، می توانیم اتصال شبکه را به وجود آوریم.

 یکی از نکات بسیار مهم که لازم است تا به آن توجه کنید این است که رنگ بندی کابل شبکه فارغ از برندهای تولید کننده آن کاملاً یکسان است، زیرا این رنگ بندی ها بر اساس استانداردهای جهانی صورت گرفته است.

کلاس های بستن پریز ها و زدن سوکت ها

برای به هم وصل کردن سوکت ها و اتصال پریزها استانداردهای مختلف و کلی وجود دارد که در واقع کلاس رنگ بندی آن به حساب می آیند. نکته بسیار مهم است که تمام کابل کشی ها و پریزهای شبکه باید دارای یکی از این استانداردها باشد تا ساختار دقیق و اصولی داشته باشیم.

یکی از موضوعات بسیار مهم در هنگام بستن پریز ها و زدن سوکت ها این است که حتماً کل ساختار این شبکه باید دارای یک استاندارد یکسان باشد، یعنی نمی توان بخشی از شبکه را با یک استاندارد ایجاد کرد و بخش دیگر را بر اساس استانداردهای دیگری بست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به این سایت مراجعه کنیدو در رابطه با استانداردها و کلاس های موجود تحقیق کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به استاندارد رنگ بندی کابل شبکه انداخته و این مفهوم را در ساختار شبکه به شما معرفی کردیم. اگر قصد ایجاد یک شبکه را دارید، می توانید از مطالب سایت یک نت استفاده کرده و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به دست آوردید.